Bota Çfarë qëndron pas bojkotit të produkteve franceze në botën arabe?

Çfarë qëndron pas bojkotit të produkteve franceze në botën arabe?

Franca e quajti bojkotin e produkteve të saj në disa vende të Lindjes së Mesme “të pabazuar”, duke pretenduar se masa ishte punë e një “pakice radikale”.

Fushata filloi në rrjetet sociale dhe u kërkon arabëve dhe myslimanëve që të mos blejnë produkte franceze, në përgjigje të deklaratave të Presidentit Macron, në të cilat ai e quajti Islamin një “fe në krizë”.

Macron provokoi zemërim të ri mes muslimanëve duke mbështetur botimin e karikaturave të Profetit Muhamed, të cilat ai i shpjegoi me “lirinë e shprehjes”.

Myslimanët e respektojnë thellësisht Profetin Muhamed dhe çdo lloj përshkrimi vizual i tij në Islam është i ndaluar.

Karikaturat në fjalë konsiderohen fyese dhe islamofobe sepse mendohet se lidhin Islamin me terrorizmin.

Margjinalizimi i myslimanëve francezë

Megjithëse bojkoti po përshkallëzohet, Macron ka forcuar qëndrimin e tij, duke thënë se vendi i tij “nuk do të dorëzohet kurrë”.

“Ne nuk pranojmë gjuhë urrejtjeje dhe mbështesim debat të arsyeshëm. Ne gjithmonë do të jemi në anën e dinjitetit njerëzor dhe vlerave universale,” shkroi ai në Twitter.

Udhëheqësit politikë, të tillë si kryeministri pakistanez Imran Khan, ministri i jashtëm turk Mevlüt Cavusoglu dhe udhëheqësit e Këshillit të Bashkëpunimit të Gjirit (GÇ), thanë se retorika e Macron çoi në tjetërsimin e gjashtë milion muslimanëve francezë – pakica më e madhe muslimane në Evropë – dhe përhapjen e një kulture urrejtjeje.

Çfarë qëndron pas bojkotit të produkteve franceze dhe reagimit ndaj komenteve të Macron mbi Islamin?

Në vitin 1905, Franca përqafoi sekularizmin, ose vlerat e sekularizmit, gjë që e bëri vendin neutral.

Më saktësisht, ajo nuk duhet as të mbështesë dhe as të stigmatizojë ndonjë fe.

Me fundin e Perandorisë Franceze pas Luftës së Dytë Botërore, shoqëria homogjene franceze në rajonet urbane ndryshoi brenda natës dhe u bë shtëpia e një numri të madh të ish subjekteve koloniale dhe pasardhësve të tyre nga ish-kolonitë franceze, kryesisht nga Afrika Veriore dhe Perëndimore.

Megjithatë, reagimi i këtij vendi ndaj Islamit në tokën e vet, pjesërisht i nxitur nga një humbje traumatike në Algjeri, ka çuar në miratimin e rregulloreve që synojnë “dukshmërinë” e Islamit.

Sipas shtetit, myslimanët francezë jetojnë në një “kundër-shoqëri”.

Franca, i vetmi vend në Evropë që ndalon hixhabin

Në 2004, Franca u bë vendi i parë dhe i vetëm evropian që ndaloi hixhabin, një vello të veshur nga disa gra muslimane. Ajo u ndalua në shkollat ​​publike, dhe disa vjet më vonë ajo miratoi gjithashtu një ligj që ndalon veshjen e nikabit ose mbulesës së fytyrës.

Dhe ndërsa ligji i vitit 1978 ndalon shtetin francez të mbledhë statistika mbi racën, fenë ose etninë, grupet civile si dhe të drejtat e njeriut, të tilla si Kolektivi Kundër Islamofobisë në Francë (CCIF), kanë dokumentuar një rritje të Islamofobisë.

Komentet e Macron, në lidhje me reformën e Islamit, janë konsideruar provokuese.

Disa aktivistë argumentojnë që qeveria duhet të bëjë më shumë përpjekje për të adresuar margjinalizimin e myslimanëve francezë në periferitë dhe getot periferike.

Banorët e këtyre zonave, shpesh me origjinë nga Afrika ose Lindja e Mesme, janë tjetërsuar, duke vuajtur nga papunësia e lartë dhe kushtet e këqija të strehimit.

Ata janë të margjinalizuar në çdo kuptim të fjalës.

Që nga viti 2012, ka pasur 36 sulme nga pakica muslimane në Francë, por në vend që të adresojë shkaqet themelore të fenomenit, të cilin disa, përfshirë Macron, të shpjeguar me tjetërsimin shoqëror, shteti ka kthyer vëmendjen ndaj të gjithë qytetarëve të tij muslimanë, sikur të ishte një monolit, ndërsa energji e ngjashme mungonte për sa i përket veprimit kundër suprematistëve të bardhë dhe nazistëve në vend.

Kthim djathtas para zgjedhjeve të vitit 2022

Macron është zotuar të dalë në 9 dhjetor me një projekt-ligj për të luftuar atë që ai e quan “separatizëm islamik” duke ndaluar “importimin” e hoxhallarëve të cilët mësohen dhe financohen nga jashtë.

Ai gjithashtu propozoi futjen e lehtësirave të taksave, si dhe financimin e shtetit për xhamitë që nënshkruajnë një statut që pranon parimet franceze të sekularizmit, demokracisë dhe sundimit të ligjit.

Këto masa, në mjedisin politik gjithnjë e më të theksuar populist të komunitetit mysliman francez të zhvendosur, mund të komentohen në kontekstin e zgjerimit të bazës mbështetëse të Macron para zgjedhjeve presidenciale 2022.

Menjëherë pas një fjalimi në të cilin ai tha se Islami ishte në krizë, disa analistë thanë se Macron ishte afruar me të djathtën ekstreme.

Aktualisht, Macron është krah për krah me udhëheqësen e partisë së ekstremit të djathtë të Frontit Kombëtar, Marine Le Pen, e cila vazhdimisht shpreh pikëpamje islamofobe.

Tre vjet më parë, Macron dhe Le Pen patën disa raunde zgjedhjesh, ndaj thuhet se kësaj here ai dëshiron të shmangë një skenar të tillë në zgjedhjet e ardhshme pas dy vitesh.

Por ndonjëherë komentet e administratës së tij për myslimanët janë pak më ndryshe nga ato të bëra nga populistët.

Ministri i Brendshëm Gerald Darmanin tha se Franca ishte në një “luftë civile”: sekularizmi kundër “separatizmit islamik”.

Ai gjithashtu kërkoi heqjen e produkteve hallall nga raftet e supermarketeve, gjë për të cilën u tall menjëherë në mediat sociale.

Muajin e kaluar, deputeti dhe anëtar i partisë së Macron, En Marche, tha se qytetarët që mbajnë hixhabin nuk janë të përputhshëm për të marrë pjesë në sferën publike dhe civile.

Protestë për hixhabin në Asamblenë Kombëtare

“Nuk mund të pranoj që dikush do të vijë për të marrë pjesë në punën tonë në Asamblenë Kombëtare të veshur me hixhab”, tha Anne-Christine Lang, para se të dilte nga salla për të protestuar praninë e një gruaje myslimane me shami.

Dy vjet më parë, vetë Macron tha se hixhabi “nuk ishte në përputhje me shtetin tonë civil”.

Me këtë qëndrim, Macron zemëroi myslimanët në të gjithë botën.