‘Linja’ ose The Line është një qytet futuristik i cili do të vendoset brenda një kornize 200 metër të gjerë dhe 170 km të gjatë, e cila do të jetë gjithashtu 500 metra mbi nivelin e detit.
Projekti, i cili u njoftua për herë të parë në janar të vitit të kaluar, pritet të strehojë 9 milionë banorë në një hapësirë prej 34 km katrorë në një nga qytetet e planifikuar brenda në Neom, në provincën Tabuk, në Arabinë Saudite veri-perëndimore.
Neom dhe do të funksionojë plotësisht me energji të rinovueshme.
Ndërsa ndryshimi i klimës përparon me shpejtësi, shumë shtete të Lindjes së Mesme po synojnë të bëjnë kalimin nga ekonomitë e bazuara në naftë në alternativa që tërheqin njerëzit nga e gjithë bota – për turizëm, biznes, punë ose edhe për të jetuar.
Një shembull i tillë është edhe projekti i njohur si NEOM, që po ndërtohet në Arabinë Saudite.
Ai përbëhet nga një strukturë e pasqyruar, si mur, 200 metra e gjerë dhe 500 metra e lartë. Për t’u ndërtuar në provincën Tabuk veriperëndimore të Arabisë Saudite, projekti do të shtrihet 170 kilometra në brendësi të Detit të Kuq përmes peizazheve të shkretëtirës bregdetare, maleve dhe luginës së sipërme.
Banorët do të mund të aksesojnë thuajse gjithçka brenda një shëtitjeje 5 minutëshe, nga parqet, zonat për këmbësorët, shkollat, shtëpitë dhe vendet e punës.
Në një njoftim për shtyp thuhet se hekurudha e shpejtë e ‘Linjës’ do të jetë në gjendje të përshkojë gjatësinë e qytetit për 20 minuta.
Fasada e jashtme e Linjës do të jetë e veshur me një pasqyrë.
Mohammed bin Salman, princi i kurorës së Arabisë Saudite, tha se: “Dizajnet e zbuluara sot për komunitetet me shtresa vertikale të qytetit do të sfidojnë qytetet tradicionale të sheshta, horizontale dhe do të krijojnë një model për ruajtjen e natyrës dhe rritjen e jetëgjatësisë njerëzore. Linja do të trajtojë sfidat me të cilat përballet njerëzimi në jetën urbane sot dhe do të ndriçojë mënyrat alternative të jetesës.
The Line, metropoli i pasqyruar që Arabia Saudite po ndërton në shkretëtirë
‘Linja’ pretendon të vendosë një standard të ri për zhvillimin e qëndrueshëm.
Kjo mundësohet nga një prekje më e lehtë e peizazhit sesa do të pritej normalisht për një mega qytet. Për më tepër, projekti NEOM përfshin një aeroport dhe port transporti, zona industriale, qendra kërkimore, vende sportive dhe argëtuese dhe destinacione turistike.
Të banosh në një strukturë të tillë gjëja e parë që lexuesi pyes veten është nëse do e gjithë kjo nënkupton një mënyrë jetese deri diku ‘klaustrofobike’. Por, teorikisht, çdo banor do të gëzonte mesatarisht 1000 metër kub vëllim urban. Kjo është shumë më bujare se shumica e mjediseve të dendura të jetesës në qytet.
Fatkeqësisht, si në shumë ndërtesa me densitet të lartë dhe shumëkatëshe, do të duhej një sistem i sofistikuar transporti vertikal. Struktura është e barabartë me një rrokaqiell konvencional 125-katëshe.
🔊 Built with the most advanced engineering and design imaginable, THE LINE is a landmark city stretching 170 km. A revolution in urban living.
A city that delivers new wonders for the world.#TheLINE #NEOM pic.twitter.com/urmRtJ5XNE
— NEOM (@NEOM) July 25, 2022
Origjina e ëndrrës
Dizajni linear i The Line nuk është një ide e re. Planifikuesi urban spanjoll Arturo Soria y Mata konceptoi “qytetin linear” në vitin 1882.
Ky koncept lejoi efikasitet të madh në infrastrukturë (si uji, energjia elektrike, gazi dhe transporti) duke e përfshirë atë përgjatë një korridori të ngushtë urban urban. Një pikë kyçe e projektimit ishte “ruralizimi” i qytetit dhe “urbanizimi” i fshatit.
Origjina e ëndrrës lineare të qytetit zakonisht i atribuohet urbanistit spanjoll Arturo Soria y Mata, i cili artikuloi për herë të parë konceptin 140 vite më parë.
Duke shkruar në vitin 1882, në gazetën madrilene El Progreso, ai argumentoi se lloji “pothuajse i përsosur” i qytetit do të ishte “një njësi e vetme rrugësh 500 metra e gjerë, e shtrirë nëse është e nevojshme nga Kadizi në Shën Petersburg, nga Pekini në Bruksel”.
Ciudad Lineal i tij imagjinonte funksionet urbane të ndara në breza në të dyja anët e një bulevardi qendror dhe tramvajit, “për çdo familje shtëpinë e vet, për çdo shtëpi një kopsht frutor dhe kopsht”, dhe brezi urban i izoluar nga pyjet në të dyja anët.
Soria madje shkoi aq larg sa themeloi një kompani tramvaji dhe bleu tokë në periferi të Madridit për të provuar teorinë e tij. Por vlerat e tokës përreth u rritën dhe kaluan shpejt mundësitë e tij duke bërë që eksperimenti gradualisht të gllabërohej nga qyteti.