Në magazinat frigoriferike të aeroportit Schiphol të Amsterdamit, punëtorët e KLM po përgatiten të marrin vaksinat kundër COVID-19, të cilat duhet të ruhen në temperatura jashtëzakonisht të ulëta dhe të shpërndahen në të gjithë botën.
Vaksinat tashmë janë shpërndarë përmes Schipholit, një qendër e rëndësishme e transportit për farmaceutikën, gjatë provave klinike, dhe linja ajrore holandeze ka besim se vaksina do të transportohet me sukses përmes aeroportit kur fillon vaksinimi masiv vitin e ardhshëm.
“Shkurt dhe thjesht: ne jemi gati”, thotë CEO i KLM, Pieter Elbers, duke theksuar se “gjëja më e rëndësishme tani është shpërndarja e vaksinave me ritmin më të shpejtë të mundshëm”, raporton Reuters.
Asnjë vaksinë kundër COVID-19 nuk është aprovuar ende nga rregullatorët amerikanë dhe evropianë, por vaksinat e zhvilluara nga Pfizer në bashkëpunim me BioNTech janë më afër përfundimit të procesit dhe, prodhimi dhe shpërndarja e shpejtë vlerësohet të fillojë në dhjetor.
Sidoqoftë, vaksina duhet të ruhet në minus 70 gradë Celsius, dhe konkurrenti i saj, një produkt i zhvilluar nga Moderna, është në një pozitë më të mirë sepse duhet të ruhet në minus 20. Një ruajtje e tillë është e domosdoshme derisa vaksina të arrijë në destinacionin e saj.
Mbushja me akull të thatë
Reuters raporton nga Schipholi se ka ndjekur përgatitjet për të ashtuquajturit kontejnerë aktivë për shpërndarjen e produkteve farmaceutike të ngrira në aeroportin e Torontos në Kanada.
Punëtorët mbushin kontejnerë të thatë me akull aktiv, të cilët gjithashtu kanë një sistem ftohës me bateri në rast emergjence, dhe një sërë sensorë që sigurojnë që produktet të jenë vazhdimisht në temperaturën e kërkuar, -20C.
“Schiphol, natyrisht, do të jetë një nga aeroportet kryesore të shpërndarjes së vaksinave”, thotë Marcel Kuijn, shefi i logjistikës për farmaceutikën e Air France-KLM Cargo.
Vaksina Pfizer jepet në një temperaturë prej minus 80 gradë Celsius në kuti të vogla të ftohta me rreth 5,000 doza që duhet të mbahen në akull të thatë pothuajse tërë kohën para përdorimit. Vaksinat e Moderna-s janë më të përshtatshme për kontejnerë më të mëdhenj “aktivë” që mund të marrin 30,000 doza.
Vaksinat e zhvilluara nga AstraZeneca në bashkëpunim me Universitetin e Oksfordit janë të qëndrueshme në një temperaturë normale frigoriferike prej 2 deri në 8 gradë, kështu që transporti është më i lehtë.
Magazinat e ftohta
Schipholi është nyja e dytë më e madhe e transportit për produktet farmaceutike në Evropë pas Frankfurtit, kështu që pritet që të marrë dërgesa nga e gjithë bota, pra të dërgojë vaksina të prodhuara në Evropë.
Disa vaksina të tjera që po zhvillohen në Kinë janë gjithashtu të qëndrueshme në temperaturat normale frigoriferike dhe Kuijn pranon se vetëm sasi të vogla të vaksinave do të duhet të ngrihen.
Air France-KLM aktualisht operon me 537 fluturime në javë për rreth 100 destinacione në Azi, Lindjen e Mesme, Afrikë dhe Amerikë.
Linja ajrore franceze-hollandeze ka shumë të ngjarë të bëhet transportuesi kryesor i vaksinave në vendet afrikane, duke pasur parasysh rrjetin e saj.
Depoja e ngarkesave të KLM në Schiphol ka katër magazina frigoriferike për produktet farmaceutike dhe e pesta do të jetë gati në janar.