Lufta globale nuk është as një emergjencë teorike dhe as ëndrra e ethshme e militaristëve.
Nga Foreign Policy
Shtetet e Bashkuara janë një rrahje zemre larg një lufte botërore që mund ta humbin. Ka konflikte serioze që kërkojnë vëmendjen e SHBA-së në dy nga tre rajonet më të rëndësishme strategjike të botës. Nëse Kina vendos të nisë një sulm ndaj Tajvanit, situata mund të përshkallëzohet shpejt në një luftë globale në tre fronte, duke përfshirë drejtpërdrejt ose tërthorazi Shtetet e Bashkuara. Ndërsa ka opsione për përmirësimin e pozicionit të SHBA-së, të gjitha ato kërkojnë përpjekje serioze dhe kompromis të pashmangshëm. Është koha për të lëvizur me urgjencë të vërtetë për të mobilizuar Shtetet e Bashkuara, mbrojtjen e saj dhe aleatët e saj për atë që mund të bëhet kriza botërore e kohës sonë.
Përshkrimi i gjendjes së vështirë të Shteteve të Bashkuara me terma kaq të rrepta mund t’i duket shumë lexuesve si alarmues. Shtetet e Bashkuara kanë qenë prej kohësh kombi më i fuqishëm në tokë. Ajo fitoi dy luftëra botërore, mundi Bashkimin Sovjetik dhe ende zotëron ushtrinë më të lartë në botë.
Për një vit e gjysmë, Shtetet e Bashkuara i kanë imponuar Rusisë kosto gjigante duke mbështetur Ukrainën. Por kjo strategji po bëhet më pak e zbatueshme nga dita në ditë.
Ndërsa Rusia mobilizohet për një luftë të gjatë në Ukrainë dhe hapet një front i ri në Levant, tundimi do të rritet për një Kinë që armatoset me shpejtësi për të bërë një lëvizje në Tajvan. Tashmë, Pekini po teston Uashingtonin në Azinë Lindore duke e ditur fare mirë se Shtetet e Bashkuara do të luftonin për t’u marrë me një krizë të tretë gjeopolitike.
Nëse lufta do të ndodhë, Shtetet e Bashkuara do të gjenin disa faktorë shumë të rëndësishëm që papritmas janë kundër tyre.
Një nga këta faktorë është gjeografia. Siç e bënë të qartë dy Strategjitë e fundit të Mbrojtjes Kombëtare të SHBA-së dhe konfirmoi komisioni më i fundit i qëndrimit strategjik të Kongresit, ushtria e sotme amerikane nuk është krijuar për të luftuar kundër dy rivalëve kryesorë në të njëjtën kohë.
Në rast të një sulmi kinez ndaj Tajvanit, Shtetet e Bashkuara do të ishin të vështira për të refuzuar sulmin duke mbajtur në vazhdim fluksin e mbështetjes për Ukrainën dhe Izraelin.
Kjo nuk është për shkak se Shtetet e Bashkuara janë në rënie. Kjo ndodh sepse ndryshe nga Shtetet e Bashkuara, të cilat duhet të jenë të forta në të tre këto vende, secili nga kundërshtarët e tyre – Kina, Rusia dhe Irani – duhet të jetë i fortë vetëm në rajonin e vet për të arritur objektivat e tij.
Skenari i rastit më të keq është një luftë e përshkallëzuar në të paktën tre teatro të largëta, të luftuar nga një ushtri e vogël amerikane së bashku me aleatët e pajisur keq që janë kryesisht të paaftë për të mbrojtur veten kundër fuqive të mëdha industriale.
Kryerja e kësaj lufte do të kërkonte një shkallë uniteti kombëtar, mobilizim burimesh dhe gatishmëri për të sakrifikuar që amerikanët dhe aleatët e tyre nuk e kanë parë në breza.
Shtetet e Bashkuara kanë luftuar më parë luftëra shumë frontesh. Por në konfliktet e kaluara, ato ishin gjithmonë në gjendje të tejkalonin kundërshtarët e tyre.
Ky nuk është më rasti: marina e Kinës është tashmë më e madhe se ajo e Shteteve të Bashkuara për sa i përket numrit të madh të anijeve dhe po rritet me ekuivalentin e të gjithë Marinës Franceze (rreth 130 anije, sipas shefit të shtabit të marinës franceze) çdo vit. Për krahasim, marina amerikane planifikon një zgjerim me 75 anije gjatë dekadës së ardhshme.
Një disavantazh i lidhur me të janë paratë. Gjatë Luftës së Dytë Botërore, raporti i borxhit kombëtar të SHBA-së ndaj PBB-së pothuajse u dyfishua, nga 61 përqind e PBB-së në 113 përqind. Në të kundërt, Shtetet e Bashkuara do të hynin sot në një konflikt me borxhin tashmë mbi 100 për qind të PBB-së.
Duke supozuar një normë zgjerimi të ngjashme me atë të Luftës së Dytë Botërore, nuk është e paarsyeshme të pritet që borxhi mund të rritet në 200 përqind të PBB-së ose më shumë. Siç ka vënë në dukje Zyra e Buxhetit të Kongresit dhe burime të tjera, ngarkesat e borxhit në atë shkallë do të rrezikonin pasoja katastrofike për ekonominë dhe sistemin financiar të SHBA.
Një konflikt global do të sillte rreziqe të tjera.
Dy rivalët e SHBA-së, Rusia dhe Irani, janë prodhuesit kryesorë të energjisë së naftës. Një raport i fundit zbuloi se një mbyllje e zgjatur e ngushticës së Hormuzit mes një konflikti më të gjerë në Lindjen e Mesme mund të shtyjë çmimet e naftës përtej 100 dollarëve për fuçi, duke rritur ndjeshëm presionet inflacioniste.
Kina është një mbajtëse kryesore e borxhit të SHBA-së dhe një shitje e qëndrueshme nga Pekini mund të rrisë rendimentet në obligacionet amerikane dhe të sjellë tendosje të mëtejshme në ekonomi. Është e arsyeshme të supozohet se amerikanët do të përballeshin me mungesa në çdo gjë, nga elektronika e deri te materialet e ndërtimit të shtëpive.
E gjithë kjo zbehet krahas kostove njerëzore që Shtetet e Bashkuara mund të pësojnë në një konflikt global. Një numër i madh i anëtarëve të shërbimit amerikan ka të ngjarë të vdisnin.
Disa nga kundërshtarët e Shteteve të Bashkuara kanë aftësi konvencionale dhe bërthamore që mund të arrijnë në atdheun e SHBA; të tjerët kanë aftësinë për të frymëzuar ose drejtuar sulme terroriste të stilit të Hamasit në tokën amerikane, të cilat mund të jenë më të lehta për t’u kryer duke pasur parasysh gjendjen poroze të kufirit jugor të SHBA-së.
Nëse e gjithë kjo tingëllon e tmerrshme, kjo është çështja. Siç thotë proverbi biblik, frika është fillimi i mençurisë. Lufta globale nuk është më një emergjencë teorike e debatuar nga ekspertët e politikës, as nuk është një ëndërr e ethshme e militaristëve të supozuar. Është një mundësi reale dhe e parashikueshme, nëse jo e afërt.
Shtetet e Bashkuara duhet të tendosin çdo nerv për t’u përgatitur për këtë skenar me shpresën për të frenuar konfliktin, por duke siguruar që amerikanët të jenë gati për të nëse ndodh. Përgatitja efektive është rruga drejt parandalimit të përmirësuar; Hapat për të rritur gatishmërinë për luftë dërgojnë një sinjal të qartë për kundërshtarët se agresioni është më i rrezikshëm për veten e tyre sesa stabiliteti dhe paqja.
Prioriteti i menjëhershëm për Shtetet e Bashkuara duhet të jetë sigurimi që Ukraina, Izraeli dhe Tajvani të kenë armët që u nevojiten për t’u mbrojtur. Shpresa më e mirë për të shmangur një konflikt të përgjithshëm është se këto shtete kufitare do të jenë aq të guximshme dhe me gjemba sa që agresioni të ndalet ose të pengohet përpara se të përhapet.
Kjo nuk do të jetë e mundur nëse Shtetet e Bashkuara nuk rregullojnë bazën e tyre mbrojtëse-industriale.
Që nga fillimi i luftës Rusi-Ukrainë, prodhimi i përgjithshëm i mbrojtjes amerikane është rritur me vetëm 10 për qind — edhe pse lufta tregon konsumin jashtëzakonisht të lartë të municioneve ushtarake në një konflikt të madh midis fuqive industriale në krahasim me operacionet e kufizuara kundër kryengritjes së kohëve të fundit.
Situata është mjaft serioze saqë Uashingtonit mund t’i duhet të thërrasë Aktin e Prodhimit të Mbrojtjes dhe të fillojë konvertimin e disa industrive civile në qëllime ushtarake. Madje edhe atëherë, qeverisë amerikane mund t’i duhet të ndërmarrë hapa gjigantë – duke përfshirë ndryshimin e rrugës së materialeve të destinuara për ekonominë konsumatore, zgjerimin e objekteve të prodhimit dhe rishikimin e rregulloreve mjedisore që ndërlikojnë prodhimin e materialeve të luftës – në mënyrë që të përgatitet baza industriale e SHBA-së për mobilizimi.
Është e qartë se Uashingtoni do të duhet të rrisë shpenzimet e mbrojtjes. Rrafshimi i shpenzimeve të mbrojtjes nga ana e administratës Biden, ngarkimi i faturave të mbrojtjes dhe këmbëngulja për të përputhur çdo dollar të shpenzuar për ushtrinë me një dollar për politikat klimatike ose shpenzimet sociale është qasja e gabuar.
Për t’u përgatitur për luftë pa shpërthyer borxhin, Uashingtonit do t’i duhet të pakësojë shpenzimet për programet sociale që gëzojnë mbështetje të gjerë popullore.
Askush në Kongresin e SHBA-së nuk dëshiron t’u tregojë zgjedhësve të moshuar se përfitimet e tyre po shkurtohen. Por alternativa është që një ditë t’u thuash zgjedhësve pse fëmijët ose nipërit e tyre po dërgohen në vende të rrezikshme pa armë adekuate kur shpërthen lufta.
Aleatët e SHBA gjithashtu do të duhet të përparojnë në mënyra të reja të rëndësishme. Lufta në Ukrainë i ka shtyrë anëtarët evropianë të NATO-s, veçanërisht Gjermaninë , të merren më seriozisht me sigurinë. Megjithatë edhe tani, më pak se një e treta e tyre po përmbushin zotimin e tyre për të shpenzuar të paktën 2 për qind të PBB-së për mbrojtjen.
Anëtarët kryesorë të Evropës Perëndimore ende nuk e kanë zbatuar premtimin që bënë më shumë se një vit më parë në samitin e bllokut në Madrid për të vendosur njësi të madhësisë së brigadës në krahun lindor të NATO-s.
Në të gjithë Perëndimin, qeveritë dhe qytetarët do të duhet të rivlerësojnë prioritetet që i vënë vendet e tyre në disavantazh në luftën e ardhshme. Nuk ka kuptim që amerikanët të lidhen me politikat e nxituara dhe tepër të shtrenjta të klimës që dëmtojnë rritjen ekonomike në një moment kur Kina po ndërton termocentrale me qymyr me normën dy në javë.
Evropianët do të duhet të rimendojnë neverinë e tyre ndaj energjisë bërthamore; Progresivëve amerikanë do të duhet të rimendojnë kufizimet e vetë-imponuara që kufizojnë aftësinë e Shteteve të Bashkuara për të rritur prodhimin e energjisë.
Asgjë në këtë listë nuk është e lehtë. Por Shtetet e Bashkuara dhe aleatët e tyre po hyjnë në një kohë vendimesh të vështira.
Amerikanët dhe aleatët e tyre duhet të fillojnë t’i rregullojnë punët e tyre tani, në mënyrë që të mos e gjejnë veten të papërgatitur për një konflikt global nëse ai vjen.