John Gapper – Financial Times
Ryanair, linja më e madhe e fluturimeve tashmë në Europë, raportoi numër të lartë rezervimesh. Ashtu edhe EasyJet. Me një kërkesë të fortë, vjen dhe një çmim më i lartë. Ryanair mbajti 16 mln pasagjerë në Prill dhe avionët e tij ishin 94% plot. Aksionet e kompanisë janë rritur me 10% që nga Covid dhe bileta 9.99 dollarë pa valixhe janë tashmë kujtime që po zbehen.
Linjat ajrore janë ciklike dhe gjithmonë humbin para; industria humbi 138 mld dollarë në vitin e tmerrshëm të 2020-s. Por edhe në kohë të mira, diferencat midis kostove dhe fitimeve janë shumë të ngushta.
Çmimet kanë rënë në terma realë për dekada sepse kompanitë vazhdojnë të blejnë avionë të rinj (Ryanair ka porositur deri në 300 737-Max 10 nga Boeing) dhe përpiqet t’i mbushë ato. Pavarësisht kësaj, unë besoj në paralajmërimet e industrisë se ne do të duhet të paguajmë më shumë për të fluturuar: “Ne jemi në një botë krejtësisht të ndryshme ku tarifat ajrore po rriten,” tha një ekzekutiv për FT këtë javë. Michael O’Leary, shefi ekzekutiv i Ryanair, mund të vazhdojë të shtrëngojë rivalët me moton e tij që “me kosto më të ulët fiton”, por nuk do të jetë kështu për klientin. Me heqjen e kufizimeve, njerëzit duan të fluturojnë përsëri: “Fluturimet me distanca të shkurtra janë kthyer në jetë për shkak të kërkesës së ndrydhur,” thotë Frankie O’Connell, analist në transportin ajror në Universitetin e Surrey.
Ata duhet të përballen me më pak transportues, më të fortë: fluturimet e Ryanair ishin rreth 80% plot një dekadë më parë, por vendet tani janë më të pakta. Jo vetëm që linja ajrore të tilla mund të paguajnë më shumë; së shpejti do të duhet. Industria përballet me një sfidë të madhe teknologjike në përmbushjen e objektivit të saj të vetë-imponuar për arritjen e emetimeve neto zero të karbonit deri në vitin 2050. Është e pamundur të bëhet një gjë e tillë në rrugën aktuale të fluturimit, duke pasur parasysh se aviacioni përbën rreth 2.5% të emetimeve globale dhe lëviz një tjetër do të jetë jashtëzakonisht e shtrenjtë. Ryanair ilustron qasjen tradicionale: vazhdoni të rriteni, por përpiquni të frenoni ndikimin mjedisor duke zëvendësuar avionët e vjetër me avionë modernë me dy motorë që djegin më pak karburant. Ajo premtoi këtë javë se njerëzit që kalojnë në fluturimet e saj nga linjat ajrore të tjera mund të ulin emetimet e tyre deri në 50 % për shkak të asaj që e quan flotën e saj “ndryshuese të lojës” të 737-ave më të reja. Epo, deri në një pikë. Është e vërtetë që avionë të tillë ndihmojnë duke reduktuar emetimet për pasagjer, por ecën ngadalë. I fundit nga Boeing-ët e rinj të Ryanair do të dorëzohet në vitin 2033, vetëm 17 vjet përpara objektivit neto zero, dhe efikasiteti mund të zbusë vetëm pjesërisht rritjen.
Rreth 10 miliardë udhëtime pasagjerësh priten në vitin 2050, pesë herë më shumë se volumi i vitit 2021. Ka pak shanse për t’u kthyer së shpejti në aviacionin elektrik ose me hidrogjen: Airbus synon të fluturojë një avion hidrogjeni me zero emisione deri në vitin 2035, por do të duheshin 300 miliardë euro. investimi për të ndërtuar infrastrukturën vetëm në Evropë, zbuloi një studim këtë javë. Edhe atëherë, taksat mbi karburantin e avionëve do të nevojiteshin për ta bërë konkurrues fluturimin e hidrogjenit. Basti më i mirë afatmesëm është karburanti i qëndrueshëm i aviacionit, i bërë nga mbeturinat e vajrave, yndyrave dhe kulturave joushqimore. Industria po mbështet në SAF për dy të tretat e kontributit për arritjen e objektivit të saj neto zero. Por do të jetë e vështirë dhe e kushtueshme për të prodhuar mjaftueshëm: Dave Calhoun, shefi ekzekutiv i Boeing, paralajmëron se biokarburantet “nuk do ta arrijnë kurrë çmimin e karburantit të avionëve”. E gjithë kjo ka një logjikë të hekurt: fluturimi do të jetë i shtrenjtë. Më vjen keq, në shumë mënyra. Aviacioni është i mrekullueshëm për të bërë pushime në vende interesante dhe për të eksploruar botën, pavarësisht aeroporteve të mbushura me njerëz dhe vendeve të ngushta. Por fletushkat nuk kanë përballuar çmimin e plotë mjedisor, madje edhe me kompensimin e karbonit, kështu që diçka duhet të japë. Çmimet mund të jenë të fuqishme, siç tregon rritja e fluturimeve e inkurajuar nga transportuesit me kosto të ulët.
Qeveria franceze ka dekretuar ndalimin e fluturimeve të brendshme prej më pak se dy orë e gjysmë midis qyteteve të lidhura mirë me trena. Franca është një vend i jashtëzakonshëm, por tarifat më të larta mund të kenë një ndikim të ngjashëm diku tjetër në uljen e fluturimeve me distanca të shkurtra, ku ka një alternativë të mirë. Nga ana ime, javën tjetër do të shkoj në Amsterdam me tren. Qeveria holandeze është bllokuar nga një gjykatë nga frenimi i fluturimeve për në aeroportin Schiphol dhe do të ishte më e lirë të fluturoje. Një ditë, mund të mos jetë.