Natën e 2 janarit, e mbrojtur nga errësira, nëndetësja ruse Novorossiysk B-61 kaloi nën Shkëmbin e Gjibraltarit dhe hyri në Atlantik.
Destinacioni do të jetë Baltiku.
Me “daljen” e saj Moska nuk ka më “nëndetëse” konvencionale të mbetura në Detin Mesdhe. Kjo nuk përjashton, paralajmërojnë ekspertët, mundësinë që të ketë një anije me armë bërthamore, por vlera simbolike/taktike e largimit mbetet.
Largimi i nëndetëseve ruse u shpjegua nga vëzhguesit si pasojë e fundit të regjimit sirian të Asadit. Një kolaps që ka shkaktuar pasiguri të madhe për të ardhmen e bazave të përdorura nga Rusia në vend, si aeroportet e Tartus dhe Latakia, aeroporti Hmeimim dhe një sërë postesh më të vogla.
Instalimet e vëna në dispozicion nga Damasku përfaqësonin pikën e fortë të Task Forcës së përhershme Mesdhetare të krijuar nga Rusia në vitin 2013, një bërthamë e përbërë nga njësi të shumta.
Aktualisht Putin ka gjysmë duzinë në det të hapur: mes tyre disa fregata, anija e inteligjencës Kildin, një çift për sulmin amfib. Anije të tjera tregtare priten prej ditësh, gjithmonë me synimin për një dëbim të mundshëm, ndërsa Yantar, një “anije” kërkimore e aftë për të kryer aktivitete të veçanta dhe spiunazh, është larguar nga Aleksandria në Egjipt.
B-61, i cili ka kryer misione të shumta muajt e fundit, konsiderohet një mjet cilësor, i domosdoshëm për aktivitetet e Marinës përgjatë rrugëve të ndjeshme, në një fazë ku kërcënimet po shumohen dhe një sfidë po zhvillohet në “fund”.
Megjithatë, ai ka nevojë për një vend ulje, i cili nuk është i disponueshëm për momentin, ndërsa zëvendësuesit e tij të mundshëm janë ende larg dhe nuk është e qartë nëse ata do të dërgohen në zonë. Shumë do të varet nga negociatat e hapura nga Kremlini me fuqinë e re në përpjekje për të ruajtur instalimet ku prezenca ishte ulur për shkak të angazhimit të rëndë në Ukrainë.
Në të njëjtën kohë komanda e kontigjentit filloi një “rigrupim” duke përqendruar ushtarë dhe automjete si në Tartus ashtu edhe në Hmeimim. Një numër i mirë i pajisjeve të sofistikuara (radarë, raketa kundërajrore) u ngarkuan në avionë të mëdhenj An 124 dhe Il 76, të cilët më pas u nisën për në al Khadima, Cyrenaica të Libisë.
Para Krishtlindjeve kishte një ritëm të qëndrueshëm fluturimesh drejt këtij destinacioni, megjithëse disa avionë më vonë arritën në Bamako, Mali, një qendër e rëndësishme për depërtimin e Kremlinit në Sahel.
Burimet diplomatike nuk e kanë përjashtuar mundësinë që Moska të kërkojë një marrëveshje me gjeneralin Khalifa Haftar, liderin e Cyrenaica, për të krijuar struktura në bregdetin libian.
Megjithatë, aeroportet kanë nevojë për tu zgjeruar. Kësaj i shtohet presioni perëndimor ndaj Haftarit, i cili ka tashmë ish-formacionet Wagner në territorin e tij, për t’iu rezistuar kundërshtarëve.