“Le bassin aux nymphéas”, një nga kanavacat monumentale të piktorit francez Claude Monet (1840-1926) që i përket serisë së tij të famshme të zambakëve të ujit, do të jetë pjesa qendrore më 9 nëntor në Nju Jork, ankandi i organizuar nga Christie’s.
Kjo seri e mrekullueshme, e pikturuar rreth viteve 1917-1919, ka mbetur në të njëjtin koleksion familjar për më shumë se pesëdhjetë vjet, por nuk është ekspozuar kurrë në publik për më shumë se një shekull: do të ofrohen për shitje me një vlerësim prej mbi 65 milionë dollarë. Moderne dhe të përjetshme, “Le bassin aux nymphéas” kapin dinamizmin dhe bukurinë e përkohshmërisë së natyrës, duke eksploruar atmosferën kalimtare, lulëzimin sezonal, thellësitë ujore dhe reflektimet e dritës së pellgut të famshëm të zambakëve të Monet në Giverny.
Max Carter, nënkryetari i Christie’s për artin e shekullit të 20-të dhe 21-të, tha: “Me Monet, me sa duket gjithçka është parë ose thënë tashmë. ‘Le bassin aux nymphéas’, që nuk është ekspozuar apo ofruar kurrë në ankand, është megjithatë një ndër gjërat më të rralla: një kryevepër e rizbuluar. E punuar tërësisht, e ruajtur në mënyrë të përsosur dhe e fshehur në të njëjtin koleksion privat që nga viti 1972, “Le bassin aux nymphéas” mbetet po aq befasues sot sa ishte 100 vjet më parë. Jemi të ngazëllyer ta zbulojmë publikisht për herë të parë më 4 tetor në Hong Kong”.
Pikat kryesore të impresionizmit të vonë, pikturat e Monet-it të kopshteve të tij Giverny janë ndër veprat më novatore dhe më me ndikim të artit të tij. Për 25 vitet e fundit të jetës së tij, Monet iu përkushtua përjetësimit të peizazhit të shtëpisë së tij, duke prodhuar një vepër të pasur me kompleksitet dhe shumëllojshmëri. “Le bassin aux nymphéas” është një shembull kryesor i kësaj serie të famshme veprash kushtuar zambakëve të ujit dhe ka më shumë se dy metra gjerësi.
Një kanavacë vaji nga seria e zambakëve të ujit të Monet-it të kësaj madhësie dhe cilësie nuk është shitur në ankand që kur një pikturë në shitjen historike të majit 2018 të Koleksionit të Peggy dhe David Rockefeller arriti një çmim prej 84.7 milionë dollarë.
“Le bassin aux nymphéas” daton nga viti 1917-1919, një periudhë shumë e rëndësishme eksperimentimi në praktikën e Monet, gjatë së cilës artisti arriti një vizion të ri piktorik të pellgut të zambakëve të ujit, i nxitur nga dëshira për të krijuar imazhe në përmasa murale të këtij motivi në vend të peizazheve të vogla ujore që kishte krijuar më parë.
Këto paraqitje madhështore dhe monumentale ishin plot me spërkatje fuqishme ngjyrash që u bashkuan për të formuar peizazhin ujor; gjallëria dhe cilësia e punimit të penelit zbuluan energjinë mbresëlënëse pas pikturave të artistit, edhe në këtë fazë të vonë të karrierës së tij. Këto kompozime revolucionare fillimisht u pritën me reagime të përziera nga bashkëkohësit e Monet, por më vonë gjetën favorin e një brezi të ri artistësh dhe koleksionistësh në dekadat e fundit të shekullit të 20-të.