Shtypi britanik dhe historianët e ishullit, që merren me historinë e Luftës së Dytë Botërore dhe shekullit të 20-të, vlerësojnë biografinë politike të Adolf Hitlerit, të shkruar nga Brendan Simms, si një lexim i rëndësishëm për të hedhur dritë mbi aktivitetet politike të ndoshta diktatorit më të madh të shekullit të kaluar.
Kritikët pajtohen se Brendan Simms shkroi një nga biografitë më të plota politike të Adolf Hitlerit, duke renditur çdo detaj të biografisë së tij politike në gati 800 faqe të studimit shkencor.
Libri “Hitleri –një biografi globale”, tashmë është përshkruar nga komuniteti shkencor britanik si një nga njohuritë më të hollësishme në veprimtaritë politike të Hitlerit.
Brendan Simms ka lindur në Dublin në 1967 dhe është Profesor i Historisë së Marrëdhënieve Ndërkombëtare në Universitetin e Kembrixhit. Kërkimi i tij përqendrohet në historinë e politikës së jashtme europiane dhe ka shkruar libra dhe artikuj të shumtë mbi këtë temë.
Në cilën moshë Hitleri zhvillon ndjenja antisemitike dhe kur i formëson ato në një ideologji politike?
Gjatë Luftës së Parë Botërore, kur ishte rreth të njëzetave, Hitleri sulmoi “internacionalizmin e brendshëm” në Gjermani, i cili mund të ketë qenë një referencë për hebrenjtë. Përmendja e tij e parë e dokumentuar e drejtpërdrejtë ishte në vjeshtën e vitit 1919 në moshën 30 vjeç. Gjatë viteve të ardhshme, antisemitizmi u bë një pjesë qendrore e botëkuptimit të tij, siç dihet. Pavarësisht pretendimeve të tij në Mein Kampf, nuk ka asnjë provë që ai ishte antisemit para 1914, të themi në Vjenë.
A kishte Hitler një fobi nga bota anglosaksone – Britania e Madhe dhe Shtetet e Bashkuara?
Fobia është fjala e gabuar, megjithëse ai përfundimisht zhvilloi një armiqësi të thellë. Hitleri ndjeu një admirim të thellë për botën anglo-saksone, si Perandorinë Britanike ashtu edhe Shtetet e Bashkuara. Ai e kishte zili “pastërtinë racore” të pretenduar të saj dhe kishte frikë nga potenciali ushtarak që buronte nga forca racore dhe fuqia ekonomike. Hitleri gjithashtu i pa britanikët dhe amerikanët si aleatë të hebraizmit botëror në drejtimin e sistemit ndërkombëtar kapitalist që e mbajti Gjermaninë në skllavëri borxhi. Ai kishte shumë më shumë frikë nga Anglo-Amerika sesa nga Bashkimi Sovjetik.
Çfarë vendi zë në doktrinën politike të Hitlerit problemi i emigracionit gjerman në Shtetet e Bashkuara?
Ishte shumë e rëndësishme dhe biografët e hershëm e lanë pas dore. Ai besonte se Gjermania ishte dobësuar rëndë nga emigrimi masiv i elementëve të saj më të mirë në Shtetet e Bashkuara dhe Perandorinë Britanike. Ata më pas u kthyen në luftën kundër Rajhut gjatë Luftës së Parë Botërore, siç ai vetë e përjetoi dhe e vuri re. Kjo ide ishte themeli i të gjithë konceptit të Lebensraum, sepse Hitleri besonte se Gjermania kishte nevojë për më shumë hapësirë për të thithur tepricën e saj demografike që përndryshe do të vdiste nga uria ose do të emigronte.
Cili ishte qëndrimi i Hitlerit ndaj bolshevizmit, komunizmit dhe Bashkimit Sovjetik?
Ai e urrente dhe i frikësohej bolshevizmit, jo aq shumë në mishërimin shtetëror të Bashkimit Sovjetik, por si një virus i brendshëm që do të minonte Gjermaninë dhe do t’ia dorëzonte forcave armike si Britania dhe Franca. Hitleri gjithashtu besonte se bolshevizmi ishte aktivizuar nga plagët e brendshme të përdorura nga Anglo-Amerika dhe hebraizim botërore për të minuar Rajhun. Ishte në varësi të kapitalizmit ndërkombëtar sepse u përdor nga forcat globale dominuese ekonomike për të ndihmuar në prishjen e ekonomive konkurruese ‘kombëtare’ (për shembull, thuhet se në Rusi në 1917 dhe Gjermani në 1918).
Cili është koncepti i Hitlerit për Lebensraum?
Fillimisht, “hapësira e jetesës” supozohej të ndodhej (përtej detit) jashtë vendit, por më pas Hitleri u përqendrua në Rusi. Kjo nuk u nxit nga antipatia ndaj Bolshevizmit si e tillë, por nga ideja se Bolshevizmi e kishte dobësuar Rusinë aq shumë sa që e bëri atë të ndjeshme për pushtimin nga Gjermania. Ai dëshironte që hapësira për të jetuar pjesërisht të thithte tepricën e popullsisë nga Gjermania dhe pjesërisht të siguronte lëndë të para jetësore që Gjermania nuk mund t’i përdorte sepse britanikët e kishin prerë atë nga pjesa tjetër e botës. Hitleri e bazoi këtë politikë në kuptimin e tij se si Perandoria Britanike dhe Shtetet e Bashkuara ishin ngritur në madhështi.
Në çfarë e bazoi Hitleri besimin e tij se hebrenjtë donin të dominonin botën?
Ai ishte i bindur se hebrenjtë ishin thelbësorë në politikën e “rrumbullakimit” të Gjermanisë para dhe gjatë Luftës së Parë Botërore dhe për “skllavërimin” e saj më pas. Ai i konsideronte ata si qendrorë të kapitalizmit botëror (dhe instrumentin e tij, Bolshevizmin). Në vitet 1930 dhe 1940, ndërsa politika e tij qeveritare i ktheu vendet kundër tij, ai fajësoi hebrenjtë për këtë.
Çfarë mendoi Hitleri për origjinën racore dhe vlerën racore të gjermanëve?
Shpesh nuk kuptohet që Hitleri kishte një qëndrim shumë ambivalent edhe ndaj gjermanëve jo-hebrenj dhe jo-romë. Ai bëri dallimin midis ajkës racore, e cila ishte “raca nordike” dhe “ujkut gjerman”, i cili përbëhej nga shumë pjesë racore, nga të cilat nordiku ishte vetëm një. Hitleri ishte i pazakontë midis racistëve gjermanë që pajtoheshin me racistin amerikan Madison Grant se elementi nordik në Gjermani ishte në të vërtetë mjaft i vogël. Kjo, sipas tij, ishte për shkak se ujku gjerman u dobësua nga emigracioni, ndarja shoqërore, fetare, ideologjike dhe territoriale.
A ishte Hitleri një kancelar i aftë dhe një politikan i suksesshëm dhe a kishte ai mbështetjen e popullit gjerman në realizimin e ideve të tij politike?
Libri im, në fakt, nuk ka të bëjë me këtë. Me sa duket në fund ishte një dështim katastrofik. Sidoqoftë, ngritja e Hitlerit në pushtet dhe mënyra se si ai dominoi Europën në 1941/1942 ishin padyshim të jashtëzakonshme. Në një zgjedhje të ndershme, ai kurrë nuk siguroi më shumë se rreth 37 përqind të votave, por niveli i tij i miratimit ishte sigurisht i lartë në gjysmën e parë të mandatit të tij.