Përballë vendimit të presidentit rus Vladimir Putin për të vënë në gatishmëri arsenalin e tij bërthamor, Shtetet e Bashkuara të Amerikës nuk qëndruan në vendnumëro, edhe pse nuk u përgjigjën drejtpërdrejt me deklarata publike apo kërcënime të hapura.
Siç raportohet fillimisht nga faqja britanike “iNews”, një ditë pas njoftimit nga Moska për aktivizimin e “gardës” bërthamore (pas deklaratave agresive të Perëndimit), është kryer një fluturim stërvitor prej rreth 4 orë e gjysmë i avionit “GORDO 15”, që i përket kategorisë së të ashtuquajturve “avionët Apokalips”.
Një emër sugjestionues, i denjë për një film, i cili megjithatë pasqyron përdorimin real të kësaj kategorie, “Boeing 747” të modifikuar dhe riemëruar E4-B.
Këto janë në fakt mjete 200 milionë dollarë që janë pjesë e flotës së avionëve specialë “Nightwatch”, të projektuara që në vitet 1970 për përdorim ekskluziv nga Sekretari i Mbrojtjes dhe udhëheqësit ushtarakë amerikanë në rast të një konflikti bërthamor.
Kundër kërcënimit bërthamor
Një nga veçoritë e tyre, është se ato janë rezistente ndaj impulsit elektromagnetik të shkaktuar nga një shpërthim i një bombe elektromagnetike, e aftë për të vënë në pozicion jashtë funksioni të gjitha pajisjet normale.
Avionët në fakt janë pajisur posaçërisht vetëm me teknologji analoge për të lejuar funksionimin e tyre në këto raste ekstreme.
E4-B është në gjendje të qëndrojë në ajër për disa ditë vazhdimisht dhe është i pajisur me mbi 65 antena për të lejuar komunikimin me nëndetëse, avionë të tjerë ose linja fikse në të gjithë botën në çdo rrethanë.
Trajnim special apo rutinë?
Pyetja e paqartë është nëse fluturimi i bërë ditët e fundit së bashku me avionë të tjerë shoqërues nga një bazë ushtarake në Nebraska në qiellin mbi Çikago, përpara se të kthehej në pikën e fillimit, ishte pjesë e një operacioni tashmë të planifikuar.
Këtë pohon Forca Ajrore e SHBA-ve, e cila donte të mohonte një lidhje midis këtij trajnimi dhe kërcënimit real të një konflikti bërthamor të nxitur nga Moska.
Duhet kujtuar se në çdo kohë duhet të ketë të paktën një E4-B gati për të fluturuar për çdo rast.
Prandaj, daljet e planifikuara të këtyre avionëve janë të nevojshme për t’i mbajtur ata gjithmonë gati për përdorim.
Por disa site që monitorojnë lëvizjet e avionëve, kanë vënë re gjithashtu se vetëm një ditë pas fluturimit të parë, i njëjti aeroplan ushtarak dukej gati të ngrihej në ajër për herë të dytë.
Pak histori
Ky Boeing 747 kryesisht pa dritare u projektua gjatë Luftës së Ftohtë dhe me të vërtetë duket si një dëshmi nga e kaluara, sipas për Amanda Macias të CNBC, e cila së fundmi bëri një vështrim nga brenda në aeroplan.
Pajisjet analoge kanë më pak gjasa të ndikohen nga pulsi elektromagnetik i lëshuar pas një shpërthimi bërthamor.
Ai gjithashtu ka mburojë për të mbrojtur ekuipazhin e tij nga efektet bërthamore dhe termike gjatë një lufte bërthamore. Me rezervuarët e tij gjigantë të karburantit dhe aftësinë për t’u furnizuar me karburant në ajër nga avionë të tjerë, avioni i “Apokalipsit” mund të qëndrojë në ajër për disa ditë.
Ai mban 67 pjata satelitore dhe antena, që do të thotë se ekuipazhi i tij mund të komunikojë me këdo, kudo në botë, madje duke dërguar mesazhe në nëndetëset e raketave balistike të Marinës, sipas “DefenseNews”. Shumica e aftësive të tij janë të klasifikuara, sipas CNBC.
Forcat Ajrore kanë katër nga këta avionë E-4B, secili prej tyre është gati 6 kate i lartë. Me 18 krevate marinari, gjashtë banja dhe një dhomë informimi midis dhomave të tjera, avioni mund të fluturojë me 112 anëtarë të ekuipazhit në bord.