Kapitulli i parë në historinë e familjes Corleone mbërriti në kinematë në të gjithë botën në 1972: po flasim për “Kumbari”, filmi i parë në trilogji me regji nga regjisori Francis Ford Coppola frymëzuar lirisht nga romani me të njëjtin emër shkruar nga Mario Puzo.
Filmi, i vendosur në Nju Jork në mes të luftës (midis fundit të dyzetave dhe gjysmës së parë të viteve pesëdhjetë), pati një sukses të madh, si dhe një ndikim të fortë në kulturën popullore (parodi të panumërta, citime dhe referenca). Në rolin e protagonistit, Don Vito Corleone (kreu i familjes mafioze, e cila me kalimin e kohës është bërë një nga organizatat më të fuqishme kriminale), gjejmë Marlon Brando.
Pas vdekjes së djalit të tij Santino Corleone i njohur si Sonny (James Caan i jep fytyrën e tij), bosi do të lërë frerët e perandorisë së tij në duart e djalit të tij më të ri, Michael Corleone / Al Pacino. Pranë tyre, në skenë, shumë personazhe alternojnë, nga këshilltari i don Vito Tom Hagen (Robert Duvall) te djemtë e kumbarit Fredo (John Cazale) dhe Connie (Talia Shire), nga burrat e klanit si Peter Clemenza (Richard S. Castellano) dhe Salvatore Tessio (Abe Vigoda) për Kay Adams, dashurinë e madhe të Michael (Diane Keaton). Ja disa kuriozitete rreth filmit që nuk i kemi ditur më parë.
Al Paçino për pak sa nuk u pushua
Al Paçino ka treguar se ai ishte gati të pushohej nga puna në mes të xhirimit sepse në atë kohë drejtuesit e Paramount kishin parë vetëm skenat e tij të para të xhiruara në martesë (në të cilën ai nuk bëri asgjë me rëndësi). Pastaj erdhi skena e vrasjes së Sollozzo / Al Lettieri dhe McCluskey / Sterling Hayden në restorant që ata ndryshuan mendje për të.
Makina fotografike e prishur
James Caan, si Sonny, improvizoi skenën e thyerjes së makinës fotografie në dasmë (reagimi i frikësuar i fotografit është pra i vërtetë). Hedhja e parave për të shlyer dëmin është gjithashtu rezultat i improvizimit.
Asnjëherë nuk thuhet fjala “mafia”
Edhe pse është një film për krimin e organizuar, termi “mafia” nuk shqiptohet kurrë. Aktori Gianni Russo (i cili në film interpreton Carlo Rizzi) foli në një intervistë në lidhje me një “marrëveshje me shefin Joseph Colombo” të pretenduar.
Dora e George Lucas
George Lucas, i cili drejtoi dhe redaktoi (pa u kredituar) skenën e luftës kundër pesë familjeve, tha se i bëri homazhe “Kumbarit” në skenën e mbytjes së Jabba Hutt në duart e Princeshës Leia (“Star Wars:” Kthimi i Jedi-t) dhe në një sekuencë të “Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith”.
Macja e Don Vitos
Macja që mban dhe përqafon Marlon Brando në fillim të filmit nuk ishte parashikuar në skenar: ishte një endacake që Coppola e solli në shesh. Sidoqoftë gërvishtjet e saj, e detyruan Brandom të përsëriste rreshtat disa herë.
Batutat e gabuara
Lenny Montana (interpretues i Luca Brasi) ishte shumë nervoz për idenë e punës me Marlon Brando: gjatë xhirimeve të skenës së tyre të parë së bashku, aktori mori disa rreshta gabim, por regjisori vendosi të përfitonte nga ai nervozizëm i vërtetë për të dhënë më shumë besueshmëri për karakterin duke mbajtur gabimet në redaktimin përfundimtar.
E vërteta për pambukun në faqe
Duke dashur t’i jepte Don Corleone pamjen e një bulldogu, Marlon Brando i mbushi faqet me pambuk, por ai e bëri këtë vetëm gjatë audicionit. Në shesh xhirim ai mbante një protezë të bërë për të nga një dentist.
Shakatë në set
Marlon Brando donte shumë të bënte shaka në set. Për shembull, në skenën në të cilën Don Vito kthehet në shtëpi nga spitali pas sulmit – dhe është transportuar në një barelë në dhomën e tij – Brando fshehu një seri peshash nën mbulesa.
Zëri i Kumbarit
Për zërin e Don Vito Corleone, Brando mori sugjerimin e tij nga timbri i ngjirur i mafiozit Frank Costello, të cilin e kishte parë në televizion (ndërsa merrej në pyetje nga komisioni hetimor i senatorit Estes Kefauver për krimin e organizuar në Shtetet e Bashkuara) në 1951.
Al Pacino bojkotoi Çmimet Oscar
Al Paçino ishte shumë i zemëruar kur mori nominimin për aktorin më të mirë jo protagonist në Oscars 1973 dhe nuk u paraqit në ceremoninë e ndarjes së çmimeve: sipas tij Michael Corleone ishte më i pranishëm në film sesa Don Vito Corleone (Marlon Brando mori një nominim për aktorin më të mirë dhe fitoi statujën).
…edhe Marlon Brando
Edhe Marlon Brando bojkotoi çmimet Oscar 1973. Edhe pse fitoi çmimin si aktori më i mirë, nuk shkoi në Los Angeles dhe dërgoi në vendin e tij për të marrë statujën (në shenjë protestë kundër trajtimit të bërë në kinema ndaj vendasve) aktoren dhe aktivisten Apache Marie Louise Cruz/Sacheen Littlefeather.
Koka e kalit
Një kokë false kali u përdor në provën e skenës së vendosur në dhomën e gjumit të Jack Woltz. Sidoqoftë, gjatë xhirimit zyrtar, Coppola vuri fshehurazi kokën e një kali të vërtetë, e marrë nga një kompani ushqimore për qen, në shtratin e aktorit John Marley (pa ia thënë). Reagimi i Marley është pra i vërtetë.
Audicioni i Stallone
Një i ri (dhe i panjohur në atë kohë) Sylvester Stallone u shfaq në audicionet për rolet e Paulie Gatto dhe Carlo Rizzi, por u refuzua. Ai më vonë do të luante përkrah Talia Shire (Connie Corleone) në “Rocky” (1976) dhe filmave pasues të sagës.
Çfarë do të thotë “shko te dyshekët”
Në një skenë, Sonny shqipton shprehjen “shko tek dyshekët” (një nga citimet më të kujtuara nga filmi). Do të thotë, në zhargon, të shkosh në luftë me një bandë rivale.
Këngëtarja e xhazit
Gruaja e Don Vitos, Carmela Corleone, u luajt nga Morgana King (pseudonimi i Maria Grazia Morgana Messina). “The Godfather” përfaqëson debutimin e saj në film: në realitet King ishte një këngëtare e vlerësuar e xhazit (madje në skenën e dasmës ajo është e ftuar të këndojë).
Xhirimet në Itali
Xhirimet në Itali nuk u kryen në Korleone, por në Savoka, një fshat në provincën e Mesinës. Bar Vitelli (i cili priti Michael Corleone / Al Paçino) ekziston edhe sot.
Rrahja e Karlos
Fatkeqësisht për Gianni Russo/Carlo skena e rrahjes së tij ishte paksa realiste: James Caan/Sonny i theu aksidentalisht dy brinjë me goditjet e tij (thuhej se dy aktorët nuk shkonin mirë as në jetën reale, por kjo është një tjetër histori).